‘Ik vind online marketing een beetje de American Dream’

Shelley Igbinosa (26), accountmanager online marketing

‘Ik vind het interessant om van alles te onderzoeken. Tijdens mijn marketingstudie werkte ik daarom bewust bij totaal verschillende bedrijven. Mijn eerste stage was bij een enorm grote corporate onderneming. Als bijbaantje zocht ik het andere uiterste: een kleine startup. En mijn afstudeerstage deed ik bij een onlinemarketing-bureau, omdat ik inmiddels gegrepen was door online. Dat is echt de toekomst. Het klikte zo goed, dat ik niet verder hoefde na te denken toen ze me vroegen of ik er accountmanager wilde worden.

Iedere dag ziet er anders uit; mijn werk is heel dynamisch. Ik zit vaak bij klanten en spreek bijna iedere dag zeer gedreven mensen. Het gaat bij online om wat je kunt, leeftijd maakt niet zoveel uit. Wat ik doe is adverteerders helpen om meer zichtbaarheid te halen. Dat gaat natuurlijk over geld verdienen en ook ik ben heel commercieel en geniet ervan als ik een vette campagne live heb gezet. Daarnaast zoek ik het menselijke, wil ik altijd een stapje extra doen om mijn klanten blij te maken en een goede band met ze op te bouwen. Ik vind het leuk om mensen te inspireren en mee te denken.’

‘Iedere dag ziet er anders uit’

Wat ik zo geweldig vind aan online, is om met zo min mogelijk kosten zoveel mogelijk resultaat te halen. Dat kan echt! Ik vind online marketing een beetje de American Dream. Het gaat over vrijheid, ondernemerschap, creativiteit, van niets iets maken... Er zijn veel ondernemers heel groot geworden, omdat er van alles mogelijk is. Gisteren kon datgene wat je bedacht niks zijn en vandaag wel. Online heeft mijzelf ook heel veel gebracht. Ik heb er zelfs familieleden weer door teruggevonden, wat veel voor mij heeft betekend.’